|
|
TV-profil beklager upassende VM-kommentarer om Bosnia En amerikansk TV-reporter legger seg flat etter å ha kommet «ufølsomme» bemerkninger om USAs neste VM-motstander Bosnia-Hercegovina. Hun har fått kritikk.
Abigail Velez kom med de kontroversielle uttalelsene til Los Angeles-kanalen ABC7 før onsdagens 16-delsfinale mellom USA og Bosnia.
– Én ting om Bosnia, jeg ville ikke klart å peke ut hvor det ligger på et kart, sa Velez på lufta.
– Jeg vet ikke det minste om Bosnia, og jeg vil ikke vite det. Det er fordi Team USA, vi er tilbake, vi er bedre enn noen gang, sa hun også.
I etterkant av innslaget kom det raskt kritikk, og søndag kom Velez med en unnskyldning.
– I et dårlig forsøk på å ha det litt gøy med VM-turneringen, gikk jeg for langt og kom med en tankeløs kommentar på lufta som var ufølsom og upassende, sa hun – og avsluttet blant annet med:
– Jeg ber om unnskyldning til folket i Bosnia og det bosniske fotballaget. VM skal handle om å forene lokalsamfunn rundt om i verden, og kommentaren min gjenspeilet ikke den ånden. Jeg ønsker alle lagene alt godt når de fortsetter på sin VM-reise. (NTB) |
Publisert: 13:00 28-06-2026 Kilde: NRK
Les hele saken hos |
|
|
Artikkelen tilhører kategorien: Artikkelen ble indeksert den 28-06-2026 klokken 15:16. Artikkelens direkte url er: https://www.nrk.no/sport/tv-profil-beklager-upassende-vm-kommentarer-om-bosnia-1.17939462 Artikkelen har til nå hatt 2 visninger og 1 klikk.
|
|
|