|
|
Langrennsprofil deltar i sykkel-NM Langrennsløperen Iver Tildheim Andersen (25) satser videre med et forsterket klubbapparat etter å ha mistet landslagsplassen. I sommer blir mye av treningsjobben gjort på sykkelsetet.
Rustad IL gjør det klart at Tildheim Andersen ikke gir opp å være i verdenseliten i langrenn og forteller klubben har etablert et profesjonelt opplegg rundt den tidligere elitelandslagsløperen.
– Jeg er utrolig takknemlig for tilliten og støtten fra Rustad IL Langrenn. Klubben har vist at de tror på prosjektet og er villige til å satse. Det betyr mye, sier langrennsløperen selv.
25-åringen er kjent for å gå sine egne veier. Han bruker sykling som en viktig del av treningsarbeidet, og denne uken er han påmeldt både temporittet og fellesstarten i sykkel-NM i Stavanger. Der sykler han for Ringerike SK.
NM starter med den individuelle tempoen (21,6 km) i alle klasser torsdag. Søndag er det fellesstart for mennene over 182,6 kilometer.
(NTB) |
Publisert: 09:42 25-06-2026 Kilde: NRK
Les hele saken hos |
|
|
Artikkelen tilhører kategorien: Artikkelen ble indeksert den 25-06-2026 klokken 12:16. Artikkelens direkte url er: https://www.nrk.no/sport/langrennsprofil-deltar-i-sykkel-nm-1.17935606 Artikkelen har til nå hatt 3 visninger og 0 klikk.
|
|
|