|
|
Uno-X rytter Magnus Cort legger opp etter sesongen – Jeg føler fremdeles at jeg yter 100 prosent, men jeg har holdt på med dette i mange år, og det er mye man må ofre for å være en del av det. Til slutt begynner man å bli klar for å gi seg, sier danske Magnus Cort til sykkellagets hjemmeside.
Der gikk det lørdag ut en pressemelding om at 33-åringen er inne i sin siste sesong på proffsykkelen.
Cort ble nylig tatt ut til å sykle Tour de France etter å ha vist seg fram under etapperittet Sveits rundt. Det blir hans 8. opptreden i rittet.
Dansken har tatt med seg to etappeseirer fra rittet, og har i tillegg vunnet én etappe i Giro d´Italia og hele fem i La Vuelta.
I år vant han 2. etappe under Katalonia rundt i mars. Dansken ankom Uno-X-laget foran 2024-sesongen.
– Det var med litt risiko, selvsagt, men det var ikke noe jeg fryktet konsekvensene av. Uno-X var allerede på et høyt nivå, og jeg visste at laget kom til å gi meg de samme mulighetene, kanskje også med mer støtte enn i andre lag. Det føltes ikke som et steg ned, og når jeg ser tilbake på det, var det opplagt ikke det, sier han. |
Publisert: 10:18 27-06-2026 Kilde: NRK
Les hele saken hos |
|
|
Artikkelen tilhører kategorien: Artikkelen ble indeksert den 27-06-2026 klokken 12:45. Artikkelens direkte url er: https://www.nrk.no/sport/uno-x-rytter-magnus-cort-legger-opp-etter-sesongen-1.17938696 Artikkelen har til nå hatt 5 visninger og 0 klikk.
|
|
|