|
|
Dominant NM-opptreden av Uno-X: Haugset vant Uno-X dominerte fra start til mål, og sikret seg de fire første plassene under NM-fellesstarten i Stavanger.
Gullet gikk til Sigrid Haugset.
Sju runder à 16,6 kilometer, i området Ullandhaug/Hillevåg, sto på programmet. Det betød blant annet at den lokale godbiten «Grisabakken» (Sørmarkbakken), godt kjent fra rittet Tour of Norway var sentral.
Her var også start- og målgang lagt for anledningen.
Uno-X Mobility stilte med sine beste ryttere, og det skulle tidlig vise seg at proffene var noen hakk hvassere enn den øvrige norgeseliten.
Blant flere gode alternativer, valgte Uno-X å angripe tidlig med Haugset. Bak kontrollerte lagvenninnene hennes, og det var heller ikke stort engasjement for samarbeid innenfor de siste milene.
– Hun har ledet denne fellesstarten fra start til mål, sa speakeren i målområdet ved Sørmarkbakken.
Tidligere i uka ble Katrine Aalerud norgesmester på tempo, mens Haugset tok sølvet. Men under fellesstarten ble rollene byttet om.
27-åringen fra Berkåk tok et suverent gull, foran Aalerud (også fra Uno-X). Lagvenninnene Susanne Andersen og Marte Berg Edseth gjorde opp om bronsen.
Edseth rykket ifra Stavanger-kvinnen mot slutten og sikret dermed fire Uno-X-ryttere på toppen av resultatlista.
Det var 33 kvinner til start under fellesstarten. Uno-X stilte med seks ryttere, mens utfordrerne fra Team Hitec Products – Fluid Control stilte med fire. |
Publisert: 10:04 28-06-2026 Kilde: NRK
Les hele saken hos |
|
|
Artikkelen tilhører kategorien: Artikkelen ble indeksert den 28-06-2026 klokken 12:30. Artikkelens direkte url er: https://www.nrk.no/sport/dominant-nm-opptreden-av-uno-x_-haugset-vant-1.17939327 Artikkelen har til nå hatt 2 visninger og 0 klikk.
|
|
|